hracisal

hracisal

Město jako předloha

Deskové hry představují skvělou zábavu pro dlouhé večery s kamarády nebo rodinou, podporují soutěživost, nápad a strategie. Karty nebo pexeso, domino a jenga byly nedílnou součástí lidové tvorby. I když jsou dnes mnohé deskovky složitější a dají našim mozkovým buňkám pořádně zabrat, stojí za to. A je škoda, že u nich trávíme tak málo času a dáváme přednost plytké zábavě v televizi.


Inspirace


Počítačové hry a simulace, filmy a seriály jsou často předlohou pro vznik obsáhlých deskových her.


  • Pán prstenů

  • Hobbit

  • Hra o trůny

  • Star Wars

  • Harry Potter

  • Malý princ

  • Star Trek

  • Jumanji

  • Battlestar Galactica

  • Fallout


Inspirací pro vznik hry Carcassonne bylo stejnojmenná pevnost na jihu Francie. Klaus-Jurgen Wrede získal za unikátní projekt v roce 2001 několik ocenění – Spiel des Jahres (hra roku) a Deutscher Spiele Preis (hra německé veřejnosti). A právem.


Jednoduché a efektní


V základním balíčku je několik hracích kostek, které do puntíku odpovídají skutečnému městu – pevnost, svahy, řeky, věže, mosty. Grafické zpracování chytí každého hráče za srdce. Budují a obléhají se města, zatarasují se cesty, pasou se ovce, údolím se prodírají řeky, po cestách křižují obchodníci, městům vládnou starostové, všude je čilý ruch. Celý příběh můžete rozvíjet pomocí jednotlivých rozšíření, dokupovat kupce a řemeslníky, stavět věže nebo najímat dělníky na stavbu mostů. Carcassonne je hra bez hranic.


Nepochopení


Nedávno se ale pozastavila výroba původní grafiky a hra dostala nový kabát. Ti, kteří jí propadli, jen stěží dokoupí zbytek kostiček s odlišným designem. Je to nepromyšlený krok nebo jen marketinový tah, aby si nadšenci koupili celý balíček nový?





Vložte komentář


Jméno (požadováno)


Příspěvek (požadováno)




Předešlý článek Další článek